Jakie sporty najlepiej uprawiać wiosną

Wraz z dłuższymi i cieplejszymi dniami gdy przyroda budzi się do życia, z przyjemnością spędzamy czas na świeżym powietrzu, cieszymy się słońcem i piękną pogodą. Warto tak urokliwą porę roku jaką jest wiosna skutecznie wykorzystać i zatroszczyć się o swoją kondycję oraz przygotować ciało na zbliżające się lato. Tylko pytanie w jaki sposób. Na pewno żelazną zasadą jest zdrowa zbilansowana dieta oraz odpowiednia dawka codziennego ruchu. Kiedy nadchodzi wiosna, pojawia się wiele możliwości na uprawianie sportu samemu lub w większym gronie. Jaki sport na wiosnę jest najlepszy? Do wymarzonej sylwetki i świetnej formy przybliży  was poniższe aktywności:

Jakie sporty najlepiej uprawiać wiosną

Jazda na rowerze

Jedną z najpopularniejszych aktywności jest oczywiście jazda rowerem, która nie wymaga dużych nakładów finansowych. Często możemy zrezygnować z codziennej jazdy samochodem, oszczędzając tym samym czas i pieniądze. Jeżdżąc na rowerze poprawimy kondycję, wzmocnimy kręgosłup i  poprawiamy umięśnienie  nóg. Na aktywności  zyskuje również nasze serce. Dotlenimy nasze narządy i sprawimy, że układ krążenia będzie pracował wydajniej. Regularne treningi  poprawiają nasza kondycje, która ułatwia nam wykonywanie  codziennych czynności.

Jogging

Bieganie nie jest oczywiście dla każdego sama nie lubię biegać chyba, że po lesie bardziej niż na wysiłku skupiam się wtedy na pięknu przyrody. Oczywiście istnieje wiele przeciwwskazań, takich jak np.  otyłość, problemy z kręgosłupem, nadciśnienie czy choroby serca. Jeśli jednak nasz lekarz nie widzi przeszkód, a my jesteśmy zdrowi i czujemy się doskonale, śmiało możemy rozpocząć treningi biegowe. Podstawą biegania jest  dbałość o wygodne obuwie, które pozwoli nam biegać w dowolnym miejscu i czasie.

Plenerowa siłownia

Od niedawna stosunkowo modne stały się budowane przez zarządców miasta plenerowe słownie. Gdy pogoda za oknem jest atrakcyjna, tradycyjną, zatłoczoną siłownię warto zamienić na tę zlokalizowaną w pobliskim parku. Ćwiczenie na łonie przyrody doskonale nas dotleni ,pozwoli nam spalić kalorie, ale też  pozytywnie wpłynie na nasz nastrój. Co więcej, taki trening jest zupełnie bezpłatny, a ćwiczyć możemy o każdej porze dnia

Nordic walking

Nordic walking angażuje ponad 80 procent mięśni całego ciała. Co najważniejsze to sport dla każdego, również starszych, którym zależy na tym, by jak najdłużej utrzymać sprawność fizyczną i zdrowie. Doskonale wyprofilowane i lekkie  kijki chronią przed upadkiem, odciążają stawy i wymuszają prawidłową postawę. Uprawiając chód z kijkami  możemy zredukować tkankę tłuszczową, wzmocnić mięśnie i poprawić kondycję. Dla wielu osób spacery z kijami to także okazja, by w trakcie marszu przyjemnie z uśmiechem spędzić czas. Rozmowa z koleżanką  przy nordic walkink to sama przyjemność.

Jazda na rolkach

Czy to prawda , że jazda na rolkach desygnowana jest wyłącznie dla dzieci??  Nic bardziej mylnego! To świetny sposób na to, by aktywnie spędzić czas i popracować nad swoją sylwetką. Jeżdżąc na rolkach kształtujemy mięśnie pośladków i ud, jednocześnie spalając kalorie. W czasie godziny jazdy możemy spalić aż 700 kcal! Dodatkowo, jazda na rolkach rozwija koordynację ruchową, która przydaje się nie tylko w czasie uprawiania sportu.

 Korzyści wynikających z regularnego uprawiania sportu nie sposób zliczyć. Atrakcyjna sylwetka, doskonała kondycja i dobre samopoczucie, to tylko niektóre z nich. Dzięki codziennemu ruchowi ominą was dolegliwości spowodowane wiosennym przesileniem, a w kolejny sezon wkroczymy z energią i uśmiechem!

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *