Domowe sposoby na ból miesiączkowy

Powszechną dolegliwością kobiet jest ból miesiączkowy. Skurcze i towarzyszące okresowi osłabienie uprzykrzają życie nie tylko samych kobiet ale także otoczenia. Istnieją sposoby na tę dolegliwość. Poniżej znajdziecie domowe sposoby na poradzenie sobie z tym problemem.

Ból

Zaczyna się już kilka dni przed. Rozdrażnienie oraz osłabienie. Potem ból głowy i pleców promieniujący do ud. W trakcie okresu zdarzają się skurcze przypominające porodowe. Nic dziwnego, że kobiety mogą nie być w tym stanie aktywne i skoncentrowane. Zdecydowana większość płci pięknej skarży się na przykre dolegliwości. Medycyna wyróżnia dwa rodzaje bólu menstruacyjnego:

  • pierwotny, który ustępuje po urodzeniu dziecka, związany z wysokim poziomem prostaglandyn, ból zaczyna się z początkiem krwawienia i jest najmocniejszy w pierwszym dniu
  • wtórny, który dotyka starsze kobiety, sygnalizujący stany zapalne, polipy, włókniakomięśniaki, endometriozę.

Dodałabym jeszcze jeden rodzaj bólu. Jestem tego przykładem. Urodziłam dzieci a ból nie odszedł a jestem zdrowa. Obserwując siebie dostrzegłam powiązanie z dietą, poziomem hormonów. Zauważyłam, że jeśli dany miesiąc był udany, spokojny i radosny (jadłam, dobrze spałam, był sex) bóle są mniejsze albo nie mam ich wcale. I na odwrót. Dlatego doszłam do wniosku, że pilnując diety i dbając o siebie mogę zapanować nad tymi kilkoma słabszymi dniami.

Dieta na bezbolesny okres

W trakcie menstruacji dieta powinna być lekkostrawna. w tych dniach nie powinnyśmy sobie folgować chociaż mamy ogromną ochotę na czekoladę. Jeśli w trakcie okresu czujemy się strasznie to w ogóle trzeba się przyjrzeć diecie. Na pewno nie polecam wzdymających i obciążających potraw. Trzeba pamiętać, że kofeina wzmaga skurcze macicy. Słodycze nie są korzystne ponieważ zakwaszają organizm i pozwalają na rozwinięcie się innych dolegliwości. Dobrze jest zrobić sobie detox (tylko nie w czasie okresu). Szczególnie jeśli jesteśmy apatyczne, zmęczone, często mamy wzdęcia, stan skóry aż krzyczy, że coś nie za bardzo dbamy o siebie.  Miałam okazję przetestować Detox Dream Shake. 

Rośliny są źródłem witamin, błonnika oraz fitohormonów – roślinnych hormonów podobnych do żeńskich. Łagodzą huśtawkę emocjonalną i są pomocne przy zmniejszeniu typowo kobiecych przypadłości okresowych i menopauzy.

W diecie powinna być zachowana równowaga kwasowo- zasadowa. Warto pić wodę z cytryną czy limonką. Polecane owoce to winogrona, kiwi, mango. Natka pietruszki zawiera witaminę C i żelazo – substancje bardzo istotne jeśli mamy obfite krwawienia. W trakcie okresu lepiej sobie odpuścić cebulę, czosnek, rośliny strączkowe czy brokuły ale w codziennej diecie powinny się znaleźć. Zauważyłam, że lepiej się czuję kiedy przestałam jeść margaryny i smażone potrawy. Używam oliwy z oliwek, jem awokado oraz ryby. Czyli jem zdrowe tłuszcze i oleje, które zmniejszają skurcze i bóle oraz dostarczają tryptofan potrzebny do wytwarzania hormonu szczęścia. Ostatnim hitem, jaki się pojawił, w mojej apteczce jest CBD Oil. Kupiłam go bo skusił mnie właściwościami przeciwbólowymi i uspokajającymi. Polecam spróbować. Warto też zafundować sobie śledzika zamiast czekolady a jeśli już to gorzką i przegryźć ją bananem. Istne szczęśliwe trio 🙂

Olejki, ciepełko i ziółka

Czy wiecie, że olejki eteryczne potrafią znacznie zmniejszyć ból? Mieszanka olejku lawendowego, szałwii, majeranku użyta do masażu może całkiem fajnie poradzić sobie z bólem i poprawą samopoczucia. Czasami brałam termofor i kładłam na podbrzuszu, zakopuje się pod kocykiem i spędzam czas przy muzyce i książce. Ból staje się mniejszy i mam czas na zatrzymanie się i relaks. Kiedyś faszerowałam się proszkami przeciwbólowi, które na chwilę uciszały skurcze. Teraz sięgam po napary z rumianku, szyszek chmielu, nagietka, mięty, liści malin i piję je kilka dni przed miesiączką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *