Dieta pięciu garści

Dieta garstkowa nie zalicza się do jednego z najczęstszych metod na utratę wagi. Kobiety próbujące błyskawicznie zmniejszyć wagę, najczęściej uciekają się niemniej jednak do nieco surowych diet, które w większości wypadków zapewniają niestety niskie rezultaty. Z owej diety korzysta dużo znakomitości, które potrzebują błyskawicznych skutków. Dieta garstkowa, garściowa bądź dieta pięciu garści – albowiem pod wskazanymi terminologiami funkcjonuje z reguły – polega na jedzeniu pięciu posiłków na dzień. Reguły banalne, zaś rezultaty dość zdumiewające.

dieta garstkowa

Jak sama nazwa pokazuje, treść ukrywa się dosłownie i w przenośni… w garści. Każdy z pięciu posiłków winien zamykać się w jednej garści. Pokarmy powinno się przyjmować co 2,5 ewentualnie 3 godz (5 max – 6). Za każdym razem wolno spożyć tak dużo, jak wiele utrzymasz w Twojej garści. Reguły radykalne i podobne do diety minimalizującej dobowe spożycie kalorii do 800 czy 1000. W garści dorosłego człowieka może zmieścić się 250 gram posiłku, to znaczy tyle, ile na przykład ryżu wsypanego do jednej szklanki. Trzeba jeść rozsądne, zdrowe oraz realnie jak najbardziej odżywcze pokarmy. Nadrzędnymi elementami diety garściowej są zielone warzywa (sałata, szparagi, brokuły), pełne ziarna zbóż, ryby, drób, krewetki, a mianowicie białko i inne pożywne i sycące składniki. Dieta garściowa wyklucza z repertuaru towary bogate w tłuszcze nasycone. Każdy, kto pragnie słuchać wytycznych diety, ma obowiązek wyrzec się smażonych dań i zwłaszcza czerwonego mięsa. Oczyszczająca organizm jest woda i to pita w znacznych ilościach pomiędzy posiłkami. Dla amatorów kawy dieta może stać się zbawieniem, gdyż można pić kawę oraz zieloną herbatę. Na nieszczęście, nie więcej niż filiżankę na dzień. Jak wykazują badania, zastosowanie diety zapewnia satysfakcjonujące rezultaty. Dzięki jej zażywaniu, w trakcie czterech tygodni można pozbyć 5, a nawet 6 kg.

Publikacja „Dieta garstkowa. 140 przepisów na zdrowie”, autorstwa dr Anne Lewitt darowała nadzieję setkom kobiet na innowacyjne układanie pokarmów w taki sposób, by błyskawicznie i efektywnie zgubić parę kilogramów. Autorka „Jedzenie to leczenie” – znanej książki – twierdzi, że dieta jest znakomita dla tych, którzy chcą odchudzić się, lecz zarazem nie umieją odstąpić od lubianych potraw. Ściśle z pomysłem dr Lewitt, która przejęła władzę nad rozumami i talerzami wielu osób, dieta musi zostać naszym stylem życia, wzbogacając ją w aktywność, jedzenie, rozrywkę i odpoczynek. Jej spojrzenia na te kwestie przypominają do złudzenia ujęcia starożytnych Greków. Wszystko wolno zmierzyć, a dostateczna porcja pożądanych artykułów pomieści się w łódeczce z dłoni. Znana dietetyczka i pomysłodawczyni planu „Skuteczne odchudzanie” sugeruje 140 przepisów. Każdy z nich upraszcza włączenie w życie diety, a jego sporządzenie absorbuje malutko czasu. Najistotniejsze, że nie będziemy wyczuwać głodu. Autorka tłumaczy, jak przyrządzać potrawy i jeść, by przejmować największą dawka składników niezbędnych organizmowi.

Książka upiększana jest o tablice, które wspomogą rozeznać się w normach na energię. Książka to imponujący poradnik także dla tych, którzy pragną prowadzić zdrowy tryb życia i zapewniać organizmowi właściwą porcję składników. Przepisy są usystematyzowane odpowiednio z porami roku oraz wzięciem pod uwagę odpowiednich warzyw w danym okresie. Wszystkie przepisy wzbogacono o wyraźne dane na temat tego, co zawiera ile czego.

Może wystarczy tylko pobrać sprawy w swoje ręce, i należytą porcję produktów w garść i przyłączyć się do wprowadzania w życie diety, na skutek której poczujemy się lepiej, zdrowiej i lżej.

You may also like...

7 komentarzy

  1. ~milie napisał(a):

    a jeśli ktoś ma bardzo małe dłonie? 😉 bo nie znam osoby która ma drobniejsze dłonie ode mnie. nawet ludzie się dziwią, mówiąc ze to dłonie dziecka nie kobiety.

    • ~Nall napisał(a):

      Nad tym samym się zastanawiałam, czytając notkę. Bo tak patrzyłam na swoją dłoń. Która jest bardzo drobna – noszę dziecięce rękawiczki :). Pierwsza myśl: to dieta dla wróbelka, a nie człowieka. Ale jak się potem zastanowiłam nad wielkością spożywanych przeze mnie posiłków. To w sumie by wychodziło na to, że od dawna się takimi garstkami żywię :).

      Co prawda nigdy jakichś szczególnych diet nie stosowałam. Ale zaciekawiła mnie ta książka z przepisami. Będę musiała się za nią rozejrzeć.

  2. ~tss napisał(a):

    Jadam dwa posiłki dziennie, łącznie ca 400 g. Nie tyję choć przedtem było mi przytyć łatwo. Bo kompletnie przewartościowałam zawartość swego menu. Jadam treściwie , co dodatkowo posłużyło memu zdrowiu i ogólnej kondycji .

  3. ~abc napisał(a):

    czerwone mieso ma najwiecej zelaza i innych potrzebnych skladnikow. dlaczego dieta kaze je wykluczac? chuda wolowinka to samo zdrowie, w przeciwienstwie do hodowanych na hormonach tak wszedzie zalecanych kurczakow

  4. ~Milcia napisał(a):

    Nie ma co stosować diet, warto postawić na regularne odżywianie o tych samych godzinach. Ja osobiście miałam po ciąży nadwagę 14 kg postawiłam właśnie na regularne odżywianie, przy tym trochę aktywności fizycznej u mnie to był fitness, dodatkowo stosowałam jagodę acai, dzięki czemu udało mi się zrzucić 12 kg w 2 miesiące bez większego problemu i co najważniejsze, bez żadnego efektu jojo.

  5. ~Marta napisał(a):

    Szczerze mówiąc nie słyszałam o takiej diecie,dzięki za wpis-przydatny.

  6. ~Nina napisał(a):

    Intermittent fasting. Pierwsza dieta na której faktycznie chudnę 🙂 Rewelacja! Poniżej w hardcorowej wersji męskiej ale naprawdę super.
    Obala wszystkie bzdety o tym żeby jeść mało, często i żeby jeść śniadania. Efekty sto razy lepsze niż wszystkie diety jakie stosowałam.
    Serio mówię. Nie reklamuję. Schudłam 25 kilo już i jestem pięknie wyrzeźbiona. Po 40stce i z kłopotami hormonalnymi.
    http://www.kfd.pl/leangains-intermittent-fasting-169479.html/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *