Dieta makaronowa

Dieta makaronowa to świetny dowód na to, że makaron nie tuczy. Tycie powoduje spożywanie go w zbyt dużej ilości oraz serwowanie z kalorycznymi dodatkami.

Dieta makaronowa

Jak prezentuje się zatem dieta wielbicieli śródziemnomorskich przysmaków? Grunt to aby organizmowi dostarczone zostało tysiąc dwieście kalorii. Tej sztywnej reguły musimy trzymać się układając poszczególne posiłki. Z uwagi na to, że opiera się ona na węglowodanach idealnie sprawdza się również u sportowców. W końcu została utworzona w krajach marynarzy i wielu wspaniałych wysp.

Podstawą jadłospisu jest makaron. Najlepiej z mąki razowej albo wykonany z pszenicy durum. Zwłaszcza ten drugi podnosi poziom serotoniny w mózgu, co pozwoli nas ochronić przed ewentualną depresją oraz chandrą. W jego składzie znajduje się również tryptofan, jaki odpowiada za produkcję tak zwanego hormonu szczęścia.

Ile razy powinniśmy jeść makaron? Jeden raz – na obiad albo dwa razy (na obiad i kolację). Poza efektem chudnięcia makaron zawiera witaminę A, która pozytywnie wpływa na skórę i wzrok oraz dobre samopoczucie jak również D wspierającą układ kostny, zęby, układ nerwowy i mięśniowy. Makaron ma także sporo błonnika, skrobi, żelaza i magnezu, które podnoszą tempo metabolizmu.

Makaron podaje się głównie z owocami i warzywami. Odstawić należy mięso i sosy na rzecz małych rybnych porcji, owoców morza. Całość zaś skraplamy oliwą z oliwek.

Na śniadanie można zjeść  muesli z dodatkiem pestek dyni naturalnym jogurtem naturalnym – ok. 100 g lub bułką z miodem, kawą albo herbata bez cukru. Kolejna propozycja to kawałek chleba pełnoziarnistego z odrobiną maska oraz  jajko na twardo. Na kolejny posiłek czyli drugie śniadanie zagryzamy banana albo inne owoce.

Głównym problemem jest obiad. Nie może on być nazbyt ciężko. Dlatego warto spożyć np. 175g makaronu typu tagiatelle z dodatkiem sosu szpinakowego, serem Gorgonzola w ilości 50 gram i dwie łyżki mleka albo makaron typu penne – 100 gram z sosem przygotowanym z ćwiartki papryki, niewielkiego kawałka pora, odrobiny oliwy z oliwek oraz piersi z kurczaka.

Propozycja na kolację to kawałek chleba z trzema (maksymalnie) plasterkami chudej szynki albo sałatka zielona z z odrobiną pieczonego kurczaka, dwoma pomidorami, z łyżką konserwowej kukurydzy oraz naturalnego jogurtu lub dwa naleśniki z serem i szklanka soku warzywnego.
Przestawione menu to świetna kombinacja makronu oraz warzyw i ryb, jaka dostarcza naszemu organizmowi spore ilości niezbędnego białka. Potrawy są niesamowicie smakowite co wpływa na poprawę nastroju i daje  motywacje tak niezbędną podczas odchudzania.

Dieta makaronowa trwa 2 tygodnie i obniża wagę o 4 kilogramy. Pomimo tego, że nie brzmi to nazbyt oszałamiająco jednak jest to stały spadek wagi ciała i nie występuje tu efekt jojo.

You may also like...

1 Response

  1. ~Darek napisał(a):

    Kolejna dieta.
    Czy skuteczna?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *