Dieta niełączenia, dieta różnorodna

Gdy chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów, a nie lubimy głodówki, bezwarunkowo powinniśmy zainteresować się dietą niełączenia. Jest to dieta różnorodna, efektywna (umożliwia pozbycie się paru kilogramów w krótkim terminie), od osoby odchudzającej nie wymaga rezygnacji z lubianych potraw, a tylko pełnej świadomości co jemy i jak łączymy produkty.

dieta niełączenia

W czym tkwi tajemnica tej diety? Przede wszystko pamiętać trzeba o tym iż w jednym daniu nie łączymy węglowodanów oraz białka i przyjmujemy najwięcej tysiąc kalorii. Sprawia to, że dieta jest niskokaloryczna, a jej podstawą jest spożywanie posiłków w zestawieniach wspierających przemianę materii.

Dieta niełączenia , menu, jadłospis

Dieta ta rozróżnia trzy grupy produktów:

•          neutralne- liściowe i korzeniowe warzywa, ogórki, orzechy, kabaczki, produkty mleczne zakwaszone, twarogi, śmietana, tłuszcze,  cukinia,  pomidory i wędzone oraz surowe ryby i mięso.

•          produkty białkowe- ugotowane mięso i ryby, wyroby wędliniarskie, mleko, sery o zawartości tłuszczy poniżej 50 proc, drób, jajka, owoce, poza bananami.

•          produkty węglowodanowe- pieczywo, banany, ryż, makarony, ziemniaki, kasze, suszone owoce, słodziki.

Dieta niełączenia – zasady

Czego nie można łączyć? Są trzy podstawowe reguły:

1.         w posiłku nie łączy się białka i węglowodanów, dzięki temu ciało łatwiej przetrawi jedzenie oraz spali kalorie

2.         w każdym daniu musi się znaleźć przynajmniej jeden neutralny „ekstraspalacz tłuszczu”  czyli kwas askorbinowy, magnes, żelazo, chrom, jod i kamityna

3.         maksymalnie 1000 kalorii dziennie

Reasumując, nie dopuszczamy do połączenia węglowodanów z produktami białkowymi. Z kolei artykuły z grupy neutralnej podawać można zarówno z węglowodanowymi jak białkowymi. Ponadto danie główne powinno mieć w sobie dawkę witaminy C lub innego spalacza tłuszczu.

Dzienny podział posiłków winien wyglądać w następujący sposób: posiłek poranny- 250 kcal, kolejne śniadanie (75 kcal), podwieczorek (75 kcal), obiad składający się z dwóch dań- po 300 kcal. Pamiętać trzeba, że jeden z nich musi opierać się o węglowodany a drugi o białko oraz jeden na warzywach i owocach. Pomiędzy białkami i węglowodanami należy utrzymać około 2 – 3 godzin odstępu. Istotne by pić wyłącznie między posiłkami.

Komu polecana jest taka dieta? Ludziom cierpiącym na nadciśnienie, nadkwaśność, choroby serca, układu krążenia i przemęczonym. Do jej zalet należą zróżnicowanie produktów i dostarczanie dużej ilości witamin i minerałów. Dieta ta nie tylko odchudza, lecz również poprawia metabolizm i nastrój. Do minusów zaliczyć należy fakt, iż pierwszym konkretnym posiłkiem jest obiad, do czego należy się przyzwyczaić.

 

13 thoughts on “Dieta niełączenia, dieta różnorodna

  1. Głodówka to najgorsza metoda odchudzania! Wyniszcza organizm, Ale ludzie sobie sprawy nie zdają.Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu.
    Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

  2. Dieta niełączenia jest fajną sprawą, ale ja o czymś innym.Tracę zaufanie do różnych wykształconych, a niedouczonych dietetyków którzy nie rozróżniają pojęcia kalorii od kilokalorii. Otóż jest to różnica, jak między grame, a kilogramem, napisz dokładniej ,jak dla blondynek, 1 gram soli, a 1 kg soli- jest różnica prawda?. A w tym artykule czytam ” maksymalnie 1000 kalorii dziennie ” a kawałek dalej ; ” posiłek poranny- 250 kcal, kolejne śniadanie (75 kcal), podwieczorek (75 kcal), obiad składający się z dwóch dań- po 300 kcal. ” To które wielkości są prawidłowe ?
    Na pocieszenie autora jest to nagminniy błąd z którym należy walczyć.
    Pozdrawiam Darek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *