Dieta dobrych kalorii – szybka i skuteczna dieta

Produkty, mimo takiej samej zawartości kalorii posiadają różną tendencje do rozkładania się na tłuszcze w naszym organizmie. Dlatego też nie każda dieta niskokaloryczna przynosi wyniki. Niedostatek skuteczności wspomnianego rodzaju odchudzania- jak akcentuje twórca diety nazywanej dietą dobrych kalorii, Philip Lipetz- powodują także, iż w czasie ich stosowania organizm gromadzi zapasy tłuszczu. Zwie się to odpowiedzią głodową.dieta dobrych kalorii

Jakie artykuły spożywcze zawierają dobre kalorie? Są to nade wszystko te, jakie posiadają mniej niż 31 % kalorii pochodzenia odtłuszczowego oraz jakich indeks glikemiczny (oblicza się go poprzez podzielenie liczby określającej poziom glukozy we krwi, przez liczbę jaka określa poziom glukozy jaki uzyskuje się po zjedzeniu konkretnego produktu) jest mniejszy niż indeks sacharozy. Do tych produktów należą przykładowo fasola i makarony. Skuteczna dieta,  czyli ta dieta pozwala zwalczyć otyłości: zatrzymuje tworzenie nadmiaru tkanki tłuszczowej. W taki sposób unikamy tak zwanego efektu jojo i zachowamy szczupłą sylwetkę.

Do produktów zawierających dobre kalorie zalicza się : ogórek, chude mleko, słodkowodne ryby, za wyjątkiem węgorza a z morskich ryb: flądra, dorsz, halibut, sola, tuńczyk, łosoś, cielęcina, chuda szynka wieprzowa, mięso drobiowe indyka i kurczaka bez skórki, wątróbka i morele; w dalszej kolejności, jabłka, gruszki, otręby pszenne i owsiane, śliwki, wiśnie, truskawki, czereśnie, cytrusy, brzoskwinie, agrest, porzeczki; z warzyw: por, seler, pietruszka, kapusta, pomidor, groszek, kalafior, szpinak, chudy biały ser, naturalny jogurt, kefir, brokuły; pełnoziarniste pieczywo, kasze, ryż, makaron a także niewielka ilość cukru.

Natomiast jako artykuły o złych kaloriach twórca tej diety określa: jajka, tłuste sery, tłuste mleko i jego przetwory,  wieprzowina, wołowina, kaczka, baranina, gęś, dziczyzna, cynaderki; owoce(awokado, daktyle, figi, arbuzy, ananasy, dojrzałe banany, suszone owoce), rodzynki, orzechy; marchew, kukurydza, oliwki, ziemniaki i śniadaniowe płatki i pieczywo białe.

Jak schudnąć? By schudnąć dzięki diecie dobrych kalorii należy przestrzegać kilku zasad.

•           Do maksimum ograniczamy produkty białkowe pochodzenia zwierzęcego (szczególnie w okresie pierwszych dwóch tygodni).

•          Planując śniadanie (i przekąski) staramy się dopierać produkty z dobrymi kaloriami

•          Zarówno obiad jak i kolacja powinny mieć zawartość produktów z dobrymi kaloriami na poziomie 3/4

•          Nie łączymy białek zwierzęcych z cukrami  i owocami

Dietę dobrych kalorii trzeba uzupełnić o suplementy diety bogate w witaminy A, C, E, magnez, potas, chrom i miedź. Ogromnym walorem tej diety jest brak konieczności liczenia kalorii,  pod uwagę bierze się jedynie indeks glikemiczny produktów spożywczych. Jeśli ten wskaźnik jest zbyt wysoki, odrzucamy produkt z komponowanego przez nas jadłospisu. Dania z dobrymi kaloriami mają niski IG. Dieta dobrych kalorii, to sposób na zdrowe odchudzanie.

4 thoughts on “Dieta dobrych kalorii – szybka i skuteczna dieta

  1. Najważniejsza w diecie sprawa to chyba to że kalorie trzeba liczyć 😛 Czasem sie nie chce ale trzeba :)Skuteczna dieta to ta , w której wszystkiego do końca się nie wyrzekacie bo szybko się odpadnie, trzeba chcieć i trzeba się napędzać 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *