Systematyczny trening to klucz do sukcesu! (wartości regularnego trenowania)

Wzmożona aktywność fizyczna, codzienny jogging albo stopniowo uprawiane treningi siłowe to jeden z zazwyczaj lekceważonych punktów podejmowanych przez wiele osób akcji: „Odchudzanie”. Ci, co śnią o zgubieniu nadprogramowych kilogramów, czynią ze sportu ostatnią deskę ratunku lub – coraz częstsze błędne myślenie- uważają aktywność fizyczną za niepotrzebny czynnik albo nie gwarantujący szybkich rezultatów, nie zdając sobie sprawy z korzyści, jakie możemy czerpać z codziennego ruchu. Choć wiadomo, iż systematyczne ćwiczenia są istotne, pospolita mądrość nie wpływa na ich częste i ochocze wykonywanie.

Systematyczny trening

Treningi umożliwiają nie tylko zgubienie zbędnych kilogramów i spalenie nagromadzonego tłuszczu, lecz wpływają na nasze ciało oraz ducha na wiele różnych sposobów. Postanowienie to jedno, drugie – stałe zmierzanie do wyznaczonego sobie celu, realizacja planu i wytrwanie w zamiarach. Postaw cel dla siebie, zorientuj się, jakie są Twoje oczekiwania, który typ aktywności daje Tobie najwięcej satysfakcji, jak wiele czasu chcesz poświęcić na treningi, przemyśl, czy zdrowie pozwoli Ci na uprawianie konkretnego sportu i… zacznij działać.

Podstawową zaletą regularnych treningów jest przyrost mięśni. Budowanie mięśni to zarazem świetny sposób na zredukowanie tkanki tłuszczowej i zrzucenie zbytecznych kilogramów – kiedy mięśni „przybywa”, ubywa tłuszczu. Siła, jakiej wykorzystujemy do wykonywania ćwiczeń, pochodzi właśnie ze spalania zbytecznej tkanki tłuszczowej. Co istotne, intensyfikuje to naszą przemianę materii i umożliwia zlikwidować wpływ nieodpowiedniej diety – każdy kilogram masy mięśniowej sprawia, że przemiana materii przyspiesza się o około 75-80 kcal każdego dnia, zaś mięśnie są znacznie bardziej wytrzymałe.

Dzięki regularnym treningom więzadła, kości, ścięgna oraz stawy stają się silniejsze i znacznie bardziej odporne na wszelkie niepożądane kontuzje. To regularne ćwiczenia sprawią, że znacznie wolniej będziesz się starzeć, a zwyrodnieniowe choroby czy starczy zanik mięśni najprawdopodobniej ominą Cię szerokim łukiem. Po kilku miesiącach systematycznych treningów da się zauważyć przemiany w wydolności oddechowej oraz całkowitej sprawności fizycznej – znacznie mniej jesteśmy zmęczeni ruchem, poszczególne ćwiczenia sprawiają mniejszą trudność, powoduje to, że możemy wydłużyć swe treningi oraz spalać większą ilość tkanki tłuszczowej.

Następną istotną zaletą regularnych treningów jest obniżenie ciśnienia krwi i wzrost poziomu korzystnego dla organizmu cholesterolu (HDL), co ma wpływ na zmniejszenie ryzyka zachorowania na choroby układu krążenia. Zahartowany oraz dotleniony organizm to jedna kwestia, jednak dzięki treningom wzmacniamy również ducha! Częste, systematycznie wykonywane treningi zmniejszają wrażenie rozdrażnienia, rozzłoszczenia i ogólnego znużenia. Po aktywności fizycznej poziom endorfin w organizmie podnosi się, co sprawia iż stajemy się szczęśliwsi, wzrasta nasza pewność siebie i tryskamy radością, a po czasie stosownie przeznaczonym na ćwiczenia – lepiej śpimy. Każda młoda mama, przepracowany mężczyzna oraz każdy inny człowiek, który pragnie ukształtować swoje ciało, może dzięki regularnym ćwiczeniom uzyskać wyśniony wynik. Powinno się tylko dobrać stosowny zestaw treningowy.

Systematyczne treningi przynoszą sporo korzyści, lecz głównym etapem do ich zapoczątkowania są odpowiednie nastawienie i konsekwencja. Gospodaruj czasem rozsądnie oraz znajdź co najmniej pół godziny każdego dnia na ćwiczenia, nie rezygnuj po kilku dniach, gdy wyczerpanie da o sobie znać, ćwicz oraz znajdź motywację, która pomoże także Twojemu przyjacielowi i partnerowi do ćwiczeń, urozmaicaj i zmieniaj ćwiczenia, pamiętaj, że wszystko jest osiągalne i możliwe. Dobre chęci to jedno, konsekwencja – drugie! Szereg korzyści jakie dają systematyczne ćwiczenia powinny zachęcić wszystkich do spróbowania sukcesywnie uprawianej aktywności fizycznej.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *